Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

Pachnące lekcje w ogrodzie szkolnym czy wirtualna podróż po ogródku?

Pachnące lekcje w ogrodzie szkolnym czy wirtualna podróż po ogródku?

Jedno i drugie jest niezwykle ważne we współczesnej szkole. Chcąc jednak, aby praca na lekcji była bardzo efektywna musi być zapewniona odpowiednia baza dydaktyczna. Dla przedmiotu biologia, przyroda w klasach IV-VIII, dla edukacji przyrodniczej w klasach I -III oraz dla najmłodszych z oddziałów przedszkolnych pracownię przyrodniczą uzupełnia ogród szkolny. To niezwykle ważny element bazy dydaktycznej związany z kształceniem młodego pokolenia. Ogród to pracownia tętniąca różnorodnym życiem i warunkująca efektywne prowadzenie zajęć. Utrwalona w nim wiedza przesycona jest emocjami, odbieranymi bodźcami i daje gwarancję trwałości. Nasza szkoła stwarza uczniom dogodne warunki do przeprowadzania zajęć w „zielonej klasie”. Dzieci i młodzież o każdej porze roku przebywają w ogrodzie. Wiosną sieją, sadzą różnorodne gatunki roślin, obserwują wzrost bylin, drzew i krzewów. Odpoczywają i pracują w szkolnym ogrodzie, a tym samym angażują się w proces badawczy. Latem podziwiają kwitnące rośliny i poznają życie owadów zapylających. Jesienią zbierają i obserwują zmiany kolorów, zbierają owoce, nasiona, które następnie wykorzystują wiosną do nowych zasiewów oraz jako pokarm dla zwierząt w okresie zimowym.

 

Wiosną i latem w ogrodzie... Wspomnienia na fotografii....

Niebawem – jesień w ogrodzie!

Tekst i zdjęcia: Iwona Cybulska

Data dodania: 2019-09-24 17:07:41
Data edycji: 2019-11-11 09:36:24
Ilość wyświetleń: 1292
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej