Jedno i drugie jest niezwykle ważne we współczesnej szkole. Chcąc jednak, aby praca na lekcji była bardzo efektywna musi być zapewniona odpowiednia baza dydaktyczna. Dla przedmiotu biologia, przyroda w klasach IV-VIII, dla edukacji przyrodniczej w klasach I -III oraz dla najmłodszych z oddziałów przedszkolnych pracownię przyrodniczą uzupełnia ogród szkolny. To niezwykle ważny element bazy dydaktycznej związany z kształceniem młodego pokolenia. Ogród to pracownia tętniąca różnorodnym życiem i warunkująca efektywne prowadzenie zajęć. Utrwalona w nim wiedza przesycona jest emocjami, odbieranymi bodźcami i daje gwarancję trwałości. Nasza szkoła stwarza uczniom dogodne warunki do przeprowadzania zajęć w „zielonej klasie”. Dzieci i młodzież o każdej porze roku przebywają w ogrodzie. Wiosną sieją, sadzą różnorodne gatunki roślin, obserwują wzrost bylin, drzew i krzewów. Odpoczywają i pracują w szkolnym ogrodzie, a tym samym angażują się w proces badawczy. Latem podziwiają kwitnące rośliny i poznają życie owadów zapylających. Jesienią zbierają i obserwują zmiany kolorów, zbierają owoce, nasiona, które następnie wykorzystują wiosną do nowych zasiewów oraz jako pokarm dla zwierząt w okresie zimowym.
Wiosną i latem w ogrodzie... Wspomnienia na fotografii....
Niebawem – jesień w ogrodzie!
Tekst i zdjęcia: Iwona Cybulska
13-220 Rybno
Rumian 12