Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

„Od teorii do praktyki…, czyli o lekcjach obserwowanych i matematyce w kuchni”

„Od teorii do praktyki…, czyli o lekcjach obserwowanych i matematyce w kuchni”

W dniu 8 maja w murach naszej szkoły zagościła magia matematyki na różnych płaszczyznach. Tego dnia, doradca metodyczny p. Marzena Cedlerska z Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Nidzicy obserwowała lekcje matematyki w klasach V i VII. Była to podróż przez świat mnożenia ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne oraz potęg o wykładniku naturalnym.

W klasie piątej, uczniowie zanurzyli się w tajniki mnożenia ułamków dziesiętnych. Nauczyciel, wykorzystując różnorodne metody, wprowadził uczniów w świat matematyki poprzez stacje zadaniowe, pracę w grupach oraz indywidualne poznawanie zagadnień. Ta angażująca lekcja sprawiła, że uczniowie nie tylko zrozumieli temat, ale rozwiązali problemy i udoskonalili umiejętnoś

uczenia się.

W klasie siódmej, tematem przewodnim był świat potęg. Poprzez zróżnicowane metody i formy pracy, w tym metodę przechodniowości, lekcja miała charakter dynamiczny, a problemy przed którymi stanęli uczniowie wpłynęły na funkcjonowanie mózgu, poprawę pamięci, koncentrację i rozwój logicznego myślenia. Uczniowie angażowali się w dyskusje, rozwiązywali zadania indywidualnie i w grupach, co pozwoliło im lepiej zrozumieć i opanować materiał.

Nie tylko powyższe lekcje matematyki wniosły do naszej szkoły powiew świeżości. W klasie czwartej, uczniowie uczestniczyli w praktycznej matematyce - „matematyce w kuchni”. Czwartoklasiści piekli rogaliki "Zosi" według specjalnego matematycznego przepisu. Zajęcia w kuchni okazały się nie tylko „smakowitą” przygodą, ale też dowodem na to, jak ściśle nauka wiąże się z codziennym życiem. Cudowny zapach unoszący się po szkolnych korytarzach to nie tylko owoc pracy uczniów, ale również świadectwo tego, jak matematyka może być inspirująca i praktyczna.

Kulinarne zajęcia matematyczne nie tylko zaspokoiły zmysły, ale również pobudziły ciekawość uczniów. Dowiodły one, że matematyka jest nieodłączną częścią naszego codziennego życia i że nauka może być fascynująca i praktyczna jednocześnie. Dzięki takim inicjatywom, uczymy się nie tylko dla ocen czy egzaminów, ale przede wszystkim dla siebie, dla naszego rozwoju i zrozumienia świata wokół nas.

Bardzo serdecznie dziękuję Pani Marzenie Cedlerskiej za spotkanie i możliwość wymiany doświadczeń.

Tekst: Iwona Cybulska

Zdjęcia: Marzena Cedlerska, Iwona Cybulska

Data dodania: 2024-05-09 19:56:35
Data edycji: 2024-05-09 19:57:07
Ilość wyświetleń: 387
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej